Juldagen!

Hej och god fortsättning till er alla!
Hoppas ni hade en bra julafton med god mat, fina klappar och allt vad en julafton ska vara!
Vi hade en lugn julafton och det var jättemysigt. Tomten var väldigt snäll i år, eller kanske det är jag som varit så snäll? :)
På efm åkte jag upp och tog in hästarna, alla i stallet blev väldigt glada över det, så hästarna fick vara ute hela dagen och äta på sina normala tider. Eftersom vi skulle fira jul 5 min från stallet kändes det självklart att ställa upp och ta in båda stallen. Nu slipper jag sköta nåt på nyår i stället :)
I morse hade jag utsläpp, så jag har redan ridit. Biggo kändes lite stel från början, men sen jobbade han på bra. Fick jobba mycket på att få i hop honom i dag. Började i skritten med skritt-halt-trav och sen i galoppen med tempoväxlingar, samt öppna på långsidan, för att sen lägga till 8m volter längs långsidorna och rida öppna i mellan. I galopp, DET var en jobbig övning tyckte Biggo! men han gjorde det bra.
Sen till bytena, var inte ren i några byten i dag men tog hjälpen varje gång, och bytte även på serpentiner. Lite för jobbigt för honom än, eftersom han behöver ha lite mera tempo. Men bytte lydigt på min hjälp endå, så duktig!Han förstod även sluta hjälpen helt i galoppen nu!
Sen tog vi traven, gick fram jättebra direkt. Jobbade liknande där, med öppnor och gjorde även lite diagonalslutor som funkade bra, tappade inte takt eller bjudning! nu blir det till att jobba vidare på mer böjning. Gjorde lite travökningar, och nu kunde jag även driva i dem utan att han tappade takten. Avslutade med att följa fyrkanten och leka med alla möjliga sorters trav, blev både lite tramp och lite passagesväv, fick till några passagesteg som kändes grymma :) Gick fram jätteduktigt i traven hela tiden.
Var så nöjd med min lilla adept i dag :)
I morrn kommer troligen Elin och kollar på oss, då hoppas jag att han är ännu finare!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback