Duktiga Biggo!

Tog mig samman och åkte till stallet fast det var -19 grader! Dock kändes det lite lättare eftersom det var dag och ljust ute. Hade klätt på mig duktigt så jag frös inget alls under ridpasset! Gjorde ett fynd för ett tag sen, köpte en Pikeur tröja på rea, väldigt billigt för att vara Pikeur! DEt är en polotröja i dubbelflecce, den var varm och snygg :)

Jag är så glad att jag står på tuthammaren, spec när det är såna här vintrar! tror inte jag skulle orka annars... så underbart med varmt i stall och alla utrymmen, enda stället det är kallt på är i ridhuset men det funkar när man slipper frysa före och efter. Värre är det där Zini står nu, åkte dit efter jag var klar med Biggo och hade tänkt rida en sväng, men JÄVLAR vad kallt det var! ingen värme där inte... och inget ridhus finns, så omotiverande skulle inte orka ha det så! Visst kostar det att stå uppstallad, mycket pengar men det är det värt i slutändan... Allt jobb och all tid man lägger ner, det SKA vara roligt! Ridning var iaf bara att glömma, tror det var -25 hos Zini. Han fick komma ut på promenad och sen lina lite på ridbanan o djupsnön. Han var vild, han behöver komma i gång och gå ordentligt. Längtar lite till den 2a när han kommer hem igen...

Åter till Biggo, han var super! nog det bästa han gått nånsin för mig. Det enda som inte funkade klockrent var bytena, tror inte att han gjorde något helt rent men de var på hjälpen och det har hänt rätt mkt med dem på kort tid, så jag har lite höga förväntningar tror jag, att de ska sitta hela tiden. Ja han kändes som en "riktig" dressyrhäst! ;) Tror herrn har byggt upp lite styrka och fattat det här med dressyrpass, att det är bara att jobba på, finns ingen annan utväg, och så tror jag han tycker det är rätt trevligt oxå, det tycker jag när han har sådana här dagar! Kom på mig själv och bara sitta lungt i sadeln, inte överrida eller jobba för mycket. Nu var det Biggo som jobbade :) !

Jag är så knäpp, jag har fått värsta tävlingslängtan ever... börjar leta tävlingar som en galning men finns ju inte en enda propp! Jag är redan less på vintern, jag vill ha ljusa vårkvällar när man kan sitta ute och trimma i bara tröja och inte känna att det är "natt" kl 17... hur ska det gå? det är ju inte ens jul än :S

Nej nu måste jag sluta,

ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback