Trött dagens..

I dag höll vi oss inne, det spöregnade och åskade som bara den. Skritt, trav och pyttelite galopp på fyrkanten blev det! här är man glad åt det lilla ;)

Känns fortfarande mycket att han vilat länge, stel i kroppen och "shetlandsponnytrav", eller ja typ nåt åt det hållet iaf =P men det är bara å fortsätta o mjuka upp! är noga med att stretcha varje dag också, tror att det hjälper, märker stor skillnad i hur mycket han kan strectha nu mot i början.

Är så grymt trött ikväll, har inte vant mig med den här omställningen att börja jobba igen och stallet på kvällarna, tänker nog varva med lite tidiga mornar i stallet i veckorna, är ju så kvällstrött av mig! Får liksom passa på medans det är ljust på mornarna. Hellre släpa sig upp på mornarna och jobba lite längre på kvällen, än att vara i stallet till sent på kvällen, om man måste välja nåt av det.

Godnatt!

(ps på måndag blir det återbesök hos vet..)

Kommentarer
Postat av: Linnea

hej . jag har lite frågor gällande dressyr...

jag har ett varmblod som inte kan vänster galopp , men ändå kan han . men han vill inte ta den lixom.

ska tävla den 28 och skulle vilja ha lite tips om hur jag kan få han att ta rätt galopp ? =)

och jag undrar även hur man gör för att få en bra dressyr sitts , för när jag sitter ner så bara skumpar jag och fötterna åker in i stigbyglarna..



Tacksam för svar ! :)

Postat av: Patricia

Inte varit så aktiv på bloggen under sommaren men ville Tacka för den fina kommentaren till filmen jag la upp på Spaniz i början av sommaren, det värmde!



Tråkigt att Zini varit halt, håller tummarna för att han blir än finare nu och att ni kommer tillbaka ännu starkare!

2010-08-21 @ 12:11:56
URL: http://rallybabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback