Påskhelgen

lördagen fortsatte med ridning av 3 hästar. En jättefin 6åring hos Ylva ( som nyss kommit från Tyskland) och hennes 9åring. Gick bra, 9åringen var lite nervös stunder men också fin emellanåt!

Är anmäld till en LA:4 om ca 2 v med hennes andra 6åring, ska bli jättekul! var väldigt länge sen jag red LA, måste varit 2002 eller 2003 tror jag. Men kavajen passar iaf fortfarande, det var ju tur hehe.

Zini kändes en uns matt, fast jag red på utebanan. Tror det har med att det blivit varmt och han är nog för långhårig.. var iaf duktig och gjorde några ganska bra piaffer, red mkt lösgjörande från start med inspiration från Patrik! Jag tyckte att jag inte red på topp.

La om min plan eftersom jag tyckte han kändes lite matt, och red bara ett kort pass i ridhuset på söndagen, lät honom galoppera på i lätt sits och red honom rund i traven under lättridning. Efter honom red jag en 4åring, det blir till att lära känna varandra nu i början och jobba på att få hennes förtroende för mig.

På annandagen blev det promenad och tömkörning.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback