Långfredag

Ja och den var verklingen lång, underbart, älskar långa dagar!
Morgonen började bra, Rozzini var hur fin som helst och jag red bättre också. hade mest fokus på galoppen, och eftersom han var så duktig, var nöjd med det. Tänkte ta traven i dag!


Såhär varmt och skönt hade det blivit när vi kom ut ur ridhuset :)

När jag var klar på tuthammaren fortsatte jag till Ylva, red 6åringen, som är helt ljuvlig! och hennes 7 åring som också är helt underbar, men ganska mycket svårare. Fantastiskt roliga hästar att rida,  båda två.
Ska starta 6åringen i en LA i mitten av april, så nu håller jag på att läsa in LA:4an och jag tycker det är krångligare än Intermedieren! så mkt konstiga vägar, och det ska vara både arbetsgaloppp, samlad, mellan och ökad. Ja, roligt ska det bli iaf! Ska rota fram kavajen i dag och se om den passar. hmm...

Var på Patrik Kittels clinic i går med, det var suveränt! extra kul att han red 2 hästar, han pratade mkt om att behålla glädjen i hästarna och rida nyanserat och variera form och tempo. På den ena hästen red han bara basics på eftersom den var så spänd i början, mkt intressant att se hur han verkligen red för att få den dit han ville. Han är en härlig person att ha i dressyrsporten, så ödmjuk, trevlig och fantastiskt duktig.

I dag väntar mer ridning, Zini ska jobbas och jag tror att även 6åringen hos Ylva ska ridas, kanske nån mer, vi får se :)

Det är fantastiskt väder , så dagen kan nog inte bli så mycket bättre!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback