Lång lördag och tävling i morrn!

Ojoj vad mkt det varit den här veckan, har inte hunnit blogga nåt alls!

I torsdags hade vi iaf ett jättebra pass, tror att piaff o passage arbetet hade mognat lite under de dagarna jag var sjuk och inte tränade. Nu känner jag att han har förstått ännu mera vad jag vill och vi kan nu gå in i piaffen helt ok :))) gjorde som BB tipsade om att bara trampa 4-5steg och sen passage, så vi slipper hamna i "klistret" på steg 8 i piaffen, för att få en bättre övergång till passagen. Och hålla igång piaffen hela tiden, självklart ska det vara 8 steg på tävling, men vi tar ett steg i taget om man säger så ;)

I går tömkörde mamsen för Anders E, var inte med och såg, så jag har ingen rapport från det.

Men i dag har jag ridit och det gick ganska bra, fick jobba ( som vanligt ) med galoppen, han var överlag lite snabb i benen. Ändå var jag nöjd med honom, han är duktig och jobbar som en blå! :) fick stå med Back on track efteråt, var tillbaka en sväng nu på kvällen och plockade av dem o bytte täcke. Älskar att vara mycket min häst och jag kan sakna tiden när jag bodde hemma och hade 5 meter till stallet, och kunde följa varje steg ens älsklingar tog hela dagarna. Mata hur man ville, byta täcken, linda ben osv. Men allt har vell sin tid antar jag... Det är för och nackdelar med allt.

Den här helgen är det igentligen mera fokus på en annan donna, lilla Bouqet som ska tävla i morrn! Var och red henne i dag, hon va super men jag var inte nöjd med mig själv! I morrn då jäklar ska jag rida så mycket bättre!
Blev också en helklippning, så nu är skäggiga damen väck, som vi kallade henne innan :)

Alltså LA4 i morrn, ska plugga programmet lite mera ikväll, har lite svårt o lära mig det haha. Nej men det är mest skritten som är svår att komma i håg hur den går. På efm var jag ut och plockade fram min kavaj, kändes lite konstigt att låta Pikeur fracken få vara hemma ;) och just det, det är INGA STARTTIDER i morrn!!! hallå hur ska man nu veta när man ska starta , jobbigt med såna här LA tävlingar ;) hihi

Har skaffat mig lite skön träningsverk i benen o rumpan efter dagens ridning, så jag hoppas jag kanske bränt några kalorier? hehe

I morrn blir det ut till tuthammaren o sköta Zini o putsa grejjer, packa skåp o trailer och sen ut och knoppa o hämta lilla prinsessan och i väg på tävlingen. Startar nästan sist, skönt!!
( hoppas jag får sällis i collecting bara...)

Nu ska jag lyssna vidare på Spotify o just de LA4a var det ja!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback