Helgen, tredje advent

Det har varit en väldigt mysig helg även om jag känner mig rätt trött i dag. Men har bara 6 arbetsdagar kvar innan julledigheten, så det känns jätteskönt! Sini har varit pigg i helgen och endå gått hyffsat tycker jag fast han kännts spänd och haft mycket överskottsengergi. De står väldigt mycket stilla nu på dagarna eftersom hagarna är översvämmande med vatten. Så vi får hela tiden stänga nya små hagar som dom kan gå i.

Mitt ätande har gått sådär, det här med att låta bli att äta gott på helgerna känns väldigt svårt just nu under julen, jag känner dock att jag har fått mindre svälld mage sen förra veckan.

Jag får helt enkelt vara duktig i veckorna och sen kunna unna mig adventsfikor på helgen utan att gräma ihäl mig. Men en massa pepparkakor och lussekatter varje kväll i veckan kommer det garanterat inte att bli! Nej mån-fre är strikta "äta nyttigt" dagar. Det känns endå bra att jag är lite på banan och lite mera på G med det här nu redan innan jul, jag kommer vara glad om jag kan hålla min vikt som jag har nu över julledigheten så jag inte får en massa extra extra kilon att gå ner efter!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback