Skummig mun och sår

I går när jag kom ut till stallet hittade jag några små variga sår under hakan på Sini. Tror det var sår som flugorna framkallat, det är som en sårskorpa som blir varig när man pillar bort den, äckligt! Fy vad jag hatar alla dessa flugor som äter på hästarna! Och hans flughuva räcker inte ner dit heller, så den kan inte skydda.

Att rida med kandar var helt uteslutet eftersom kedjan skulle ha legat precis där såren var, så det blev träns utan achenrem! jag tänkt att "jaja vi får vell se hur det här kommer att gå..." men faktum är att det gick riktigt bra! att vi övat så mycket övergångar sista tiden har gett resultat och Sini är mera uppmärksam på mina hjälper och blir inte lika stark när jag vill ta förhållningar. Det blev mest galoppjobb med mycket variation och övergångar. Övade också byten på serpentiner där jag framförallt ville ha bytet till vänster bättre, det har blivit lite kort. Där måste jag verkligen tänka på att samla in vänsterbogen innan jag byter annars drar han till vänster och så blir bytet dåligt. Vi gjorde också galoppslutor och sax, det är så bra att ha en stor bana att öva slutor på, vilken skillnad det blir! =) 

Sini var riktigt skummig i munnen efter passet (något som han är "känd" för :) och när jag skrittade av såg jag att det låg en massa vita skumfläckar runt hela ridbanan :) haha

Hoppas såren har läkt i dag!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback