Helgen som gått

Vilket skittväder det har varit i helgen! Jag som hade planer på att vara ute och fixa en massa i stallet..
Men det blev det ju inte mycket av. Dock ser det ju redan ljusare ut i dag, hoppas på bra väder till nästa söndag när vi ska i väg till Jälla och tävla! Uppvärmningen är nämligen utomhus...

I lördags blev det en lång promenad ut i skogen tillsammans med Mamma och Bärta som också följde med. Det var mysigt även om vädret var väldigt kallt. Känns bra att komma ut lite i skogen då och då också, som lite omväxling till ridhuset.

I går blev det ett ordentligare pass igen, var inte bra från början men jag tyckte att jag fick ordning på honom under passets gång, de senaste 2 v har jag jobbat jättemycket med övergångar och att han inte får vräka sig i väg när jag lättar på tygeln i övergågarna, utan att han ska gå fram när jag lägger till skänkeln. Vilken skillnad det blir när man verkligen fokuserar på detta!

I morgon är det träning för Ylva, det ska bli kul, jag missade träningen i tors för jag var sjuk. Det blir bra att få lite "ögon" på sig igen!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback