Plan för min älskade Zini

Yes efter lite funderande och så har jag bestämt mig för att rida lite mera nu, får ingen feedback på att det vi gör nu ger resultat, han blir bara stel o tappar massa muskler och nu känns det som jag inte vet vad som igentligen är ev hälta och sånt som bara är stelhet. Förra veckan gick han några 30 min pass ( som innehöll mkt skritt, trav och lite galopp) och då kändes han mjuk o fin, sen blev det bara promenader 2 dagar och i går var han stel o jag bara satt och kände efter alldeles för mkt. Det är så sjukt jobbigt!

Så nu kör vi på såhär, lite mera ridning och motion varje dag. Så länge jag inte ser eller känner någon hälta finns det ju ingen anledning att inte röra på honom, och jag tror att det där ojämna bakbenet mår bättre av rörelse än att stå stilla.

Den här veckan ska vi boka ny tid på MK, dock känner jag att det inte gör något om det dröjer lite, vill att han ska hinna komma igång lite till. Jag måste få tillbaka min underbara fina lilla häst till bra form igen, jag tänker inte GE UPP ÄN!!!

Snälla håll alla tummar som finns,

kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback