Tävlingsdebuten avklarad!

Och det känns skönt! Nu tränar vi vidare under vintern och laddar för en förhoppningsvis grym säsong 2011!
Det var riktigt kul att komma ut och tävla igen, och jag önskade nästan att säsongen inte skulle vara slut, känns som den precis har börjat.

Biggo var taggad men skötte sig bra! Han var positiv och tyckte det var kul, inne på banan höll han igång motorn men blev lite nervös och spänd, han har ju inte så mkt rutin. Och det kändes lite som han tänkte " oj nu tittar alla på mig ska jag göra lite såhär kanske?" blev lite överkänslig för hjälperna ( men MKT hellre det!) så det blev lite missar både här o var. Så procenten blev 58%, så går det när man missar i koff! ;) men roligt att sitta på en häst som direkt belönas med högre betyg än 6 när man inte missar :) Hela tävlingen kändes positiv och vi är bara i början på startsträckan än!

Här är en lite suddig och icke zoomad film från i går! :)
http://www.youtube.com/watch?v=qssdFyqfHwo

Nu hoppas jag att vi får möjlighet att stå på tutis några veckor och trimma lite extra, tror det skulle göra mycket för oss!

Tyvärr blev det inga bilder eftersom det var beckmörkt!

kram


Kommentarer
Postat av: Ankie

Verkligen jättefin tävlingsplats! Hoppas det går i lås så ni får tampas i ridhuset med alla övningar i vinter ordentligt!



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback