Snökaoset är här!

Och man blir lika chockad varje år! är det verkligen såhär jobbigt med snö? pulsa fram, bli blöt o kall, borsta o skrapa rutor på bil, blä säger jag bara!  Men man vänjer sig nog snart, så är det ju jämt. Nåt positivt med det hela är ju att det blir väldigt ljust o fint ute! i går kväll när jag skulle ut och ladda foderautomaterna i hagen var det ljust, jag såg faktiskt vad jag pysslade med. Det är härligt!

Zini gick bara lite lätt i ridhuset, han fick ju ljusakupunkur i måndags och på tisdagen, så därför skulle han bara gå lite lätt efter det. Han hade bara en ömn punkt kvar på rumpan i går, alla andra punkter som han reagerat på tidigare hade släppt! :) Kändes mjuk när jag red så det har säkert gjort honom gott.

Här är en länk till Annas hemsida om ni är intresserade, jag kan verkligen rekommendera henne!
http://www.ac-ljusakupunktur.dinstudio.se/

Nästa gång hon kommer blir före jul.

Snön satte stopp för mina träningsplaner med Biggo ( där han står finns "bara" utebana) och jag tyckte det kändes vågat att ut och åka med någon annans häst själv i snöstormen... Och han hade dessutom dragit av sig en sko så uppladdningen för Sigtuna känns lite sådär just nu! Aja det är ju en vecka kvar iaf, förhoppningsvis har han fått på sig skon tills i morrn så jag kan vara med på Ylva träningen, det skulle kännas väldigt bra.

Inte långt kvar till det är dags för Globen igen, jag ÄLSKAR Globen, men det gör vell alla hästnördar? kan ju inte bli så mkt bättre! dock fattar jag inte att det redan är dags, var sjutton har den här hösten tagit vägen?

Krma på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback