Snart tävling för Biggo!

Hejsvejs!
I fredags vilade båda hästarna och jag med, var så sjukt trött så det var nog lika bra det. I lördags red jag Biggo på tuthammaren, testade att rida på en vanlig stång, han har bara gått på vippstång tidigare. Han fick låna hela rozzinis kandar, för jag orkade inte flytta betten, han blev riktigt snygg och går han bra ikväll kanske han får låna det på tävlingen ;) Han var som vanligt lite seg från början men kom i gång riktigt bra sen och travade så fint! Men jag fick jobba i galoppen för att hålla i hop honom, det är jobbigt! jag vet att jag anstränger mig för mkt när jag rider honom, måste hela tiden påminna mig själv om att det är han som ska jobba...
Sen hoppade jag upp på Zini, han var superpigg! Red bara ett lätt och kort pass. Vi skulle ju iväg på BRF festen så vi hann inte mera än så. BRF festen var så trevlig, jättebra ordnat! god mat och massa spex och rosor till alla som ridit i lag under året.
I går hade jag utsläpp, var inte så utvilad eftersom jag legat vaken o grubblat över en sak, aja vi får se hur det blir framöver..
Red Zini i ridhuset, han var lite stark och springig, massa övergångar och galoppjobb senare var han mera med på mina noter. Han passade också på att göra några byten i varje när jag skulle rida singelbyten mot spegeln, tyckte han själv var skitkul och vad kan man göra? skrattade bara åt honom, sötisen vill fortfarande visa att han är med i leken :)
Ikväll ska Biggo trimmas, och i morrn får han nog bara gå en skrittpromenad så han samlar massa energi till tävlingen på ons. I morrn ska alla grejjer putsas och jag ska packa skåpet och transporten.
Det ska bli kul, dags att börja tagga till lite bara!
Nej nu ska jag vila mitt huvud lite, har haft hemsk huvudvärk i två dagar nu...
:/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback