Skitmåndag

Åh vilken ångest måndag! Jag avskyr verkligen måndagar, och idag har inte vart nåt undantag. Såna här dagar är jag sådär patetiskt ynklig och har ångest över allt och inget. Jag ältar hela dagen att det är så synd om mig och mitt liv är så " hemskt och tråkigt". " Varför är inte jag född med silversked i munnen? varför kan inte jag ligga vid poolen och dricka champangne hela dagarna?" o så fortsätter jag samma mantra hela måndagen. Tills jag börjar närma mig kvällen ( nu ) då kan jag möjligen bli på något bättre humör, men då krävs en god middag och bra på TV, annars gnäller jag över det också.
Såna här dagar hjälper det liksom inte att tänka att det finns dom som har det så mycket sämre och att mitt liv igentligen är väldigt bra, nej måndagar är den "officiella gnäll och tycka synd om mig" dagen.
Blev en snabbis till stallet i dag, hade ont i vänsterhanden ( som jag får ibland av ridningen ) så Zini fick vila. Att jag längtade väldigt mycket hem till min sambo kan ha vägt över det beslutet också....mjao =P
Nä nu tänker jag linda in mig i några filtar, lägga mig i soffan och låtsas som att den här hemska skitdagen aldrig existerat.
I morgon är verkligen världens vackraste ord.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback