Biggo kanon på träningen!

Äntligen kom vi i väg och tränade, nu kunde varken snöstorm eller tappskor sätta stopp för oss. För jäklarns vad bra det känns nu! Big var så himla duktig på träningen fast jag knappt ridit sen förra träningen ( förra fredagen) dansade fram stundtals i traven och hittade jättefin galopp på honom också.

Han är så rolig och ambitös! Vi jobbade vidare på skolorna, som han inte riktigt kan än ( alltså han gör dom men inte så bra som jag vet att han kommer kunna, har inte riktigt hittat böjningen än så han blir lite hackig och tappar bjudning) Jobbade på att få ihop halsen lite till utan att korta honom för mycket, han är EXTREMT duktig på att samla och i går tror jag att jag fick honom att förstå att man måste fortsätta galoppera och inte göra halt bara för att man är så duktig på att samla, utan faktiskt fortsätta framåt i den galoppen. Två korrigeringar senare fattar han, jag älskar när det är så! :)

Red lite programdelar från A6an, kändes bättre än förra veckan, vi får se hur det går på ons ( tävlingen) är ju själv lite tävlingsringrostig..

Nu ska han gå pass på lördag och måndag och ta det lite lugnare sönd/tis, jag litar på hans matte att det är en bra uppladdning ;)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Madde

Fin blogg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback