Julledig!!


Ja nu är jag äntligen lite ledig! Tyvärr är Zini halt... upptäckte det i förrgår han måste ha gjort något i hagen, ex vrickat sig el nåt. Boxvila blir det nu så får vi se om det blir bättre. Finns ingen värme eller puls som skulle tyda på en hovböld. Och han har vart halt på precis samma sätt som nu tidigare år, och jag har en teori om att jag tror det är hans hovbroskförbening som spökar. Det "känns" likadant med den här hältan. Förr har det alltid blivit bra med några veckors vila. Det är bara så tråkigt när jag inte kan rida! vi som skulle träna en massa nu när jag är ledig....

Inte nog med det, han har också haft sin första kolikkänning/förstoppning eller vad det nu var, under de 6 åren jag haft honom! så obehagligt, men efter en lång kväll (natt?) i stallet började magen komma igång och han började se frisk ut på ögonen igen. Han måste haft så ont när jag kom dit, var helt dimmig på blicken, stackarn :S
Men nu mår han som vanligt igen, och det är huvudsaken!

Nu ska jag shoppa de sista klapparna, åka till stallet och sen hem till päronen för julbak och uppesittarkväll!!!





Kommentarer
Postat av: Ankie

Nä stackars Zini (två gånger om dessutom)!



Skickar ngra julkramar så får ni krya på er!

kramkram

2009-12-23 @ 15:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback