Nu jädrar börjar det släppa lite!

I dag var första dagen efter igångsättningen (av den alldeles för långa vilan som jag aldrig mera tänker göra om!puh!) som det började kännas bra!

Jag fortsatte att rida med tränsbett i dag med och det kändes faktiskt helt ok, jobbade med att han ska vara lägre och rundare i formen, han vill gärna gå hög i nacken annars, så nu måste jag jobba superhårt med att få honom rundare i överlinjen igen, det känns som att vi har tappat bort det lite..

Det har verkligen varit en tuff vecka, man vill bara snabbt hitta tillbaka till den fina känsla jag hade innan vi fick semester.... :P
Men nu är det bara att köra på, i morgon funderar jag på att ta kandaret och rida lite mera rörelser. Nu har jag jobbat grunder och lösgörande hela veckan så jag tror det är dags att börja med lite samlande övningar nu. Jag har märkt att jag måste bli ännu mera noggrann att verkligen rida honom rund och låg hemma, så han inte blir för hög och spänd i nacken.
Då kommer han aldrig kunna börja röra sig mera genom kroppen. Jag måste även fortsätta fokusera på detta i höst emellan tävingarna så han kommer tillbaka till en lägre form och inte blir "låst".

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback