Ja!!!

Ikväll hittade vi äntligen tillbaka till lite bättre känsla, eller rätt mycket bättre!
Kände att jag kommit tillbaka till "Rozziniridningen", fått tillbaka mina lätta mjuka armar. Jag rider nog "starkare" på Biggo och det måste jag koppla bort direkt på Zini.
Red ganska lätt pass, mycket på kvartslinjen i trav och galopp, kolla rakriktningen och gas o broms, och så får man koll på att man sitter rakt också. Jag får alltid en väldigt lösgjord häst av det. Sen red jag lite byten på serpentin, gick också bra.
Han kändes mera loss i kroppen, han sprang på rätt friskt i dag med, men väntade mera i steget och var bättre i formen och ville inte trycka upp nacken lika mycket. Tror jag vågade lita mera på oss i dag, det är en härlig känsla när man känner att svåra saker känns enkla. :)
Var en supersöt liten vit ponny i ridhuset med en liten duktig ryttarinna i sadeln, ibland kan jag sakna ponnyerna så mycket!
Madicken, min första c-ponny som jag fick när hon va 4år. Ett envist new forest sto, men vi hade endå mycket kul i hop! hon var en klippa i lätta klasser, i både dressyr och hoppning. Och hon älskade fälttävlan! hon är grymt modig, jag hade aldrig vågat rida terräng om det inte var att hon var så modig. Det var mycket kämpa med henne, men man minns dom stunderna extra mycket då det gav utdelning. :)
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback