Och så var det måndag igen...

Det skulle igentligen blivit vilodag för mig idag ( och skogstur för Zini ) , men planerna ändrades lite så jag åkte ut och red iallfall.
Vilket jag tror var bra, han har ju hur mkt energi som helst!

Försökte rida honom så rund som möjligt, var jätteduktig! det är så härligt när man får upp ryggen och en bra känsla i handen. Gjorde lite passage och piaff på slutet, blev rejält taggad men fin. Dock är det lite smolk i bägaren att han alltid ska vara så svår att trava av, bränner på som bara den. Men jag försöker se det som positivt med energi, men ibland (som ikväll) känner jag mig bara som en sopa att jag inte kan klara av att trava av min häst...

I morgon tror jag att jag sätter på kandaret och rider ut en sväng.

Lite nya planer inför helgen och tävlingen har tagit form under dagen! Har bokat box och boende ( hos Mags nu boende i Gnesta).
Vi åker ner på lördag efm och bor kvar, min start på söndagen blir troligen runt lunch och jag kände att det blev för jobbigt att åka ner samma dag och starta. Så nu känns tävlingen ännu roligare! Blir trevligt på lördagkvällen och kanon uppladdning eftersom M också ska rida samma klass på söndagen :) Har redan skrivit packlista och planerat allt i detalj. Plus gjort en lista på sånt som måste inföskaffas i veckan, skadad man är ;)

Zini ska badas på lördag, allt ska putsas o packas, tur vi åker på efm så jag har dagen på mig! Ska bli väldigt roligt att tävla i Gnesta, har aldrig varit där, men det verkar bli en bra tävling :)

Nu måste jag hoppa i duschen och sen stup i säng, ska bli underbart med en ledig dag på tors!

Håll tummarna för att min nya hjälm kommer snart

kram o godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback