Äntligen fredag!!!

Det är fredag och solen skiner, helt underbart! Den här veckan har gått galet fort, men har endå hunnit med ganska mkt.

I går var det travjobb som gällde, efter uppvärmning gick jag direkt på traven och det jag jobbade med var mkt halter och få honom att lyssna och ligga mindre i handen. Varvade med skänkelvikningar och övergångar i trav. Jobbade även lite i galopp, med slutor och böjning.
Att tänka på : Samla mer i saxen och i slutorna i galopp!

När jag sedan gick tillbaka till traven var han igång väldigt bra bakifrån och övningen med halterna tidigare hade gett utdelning för jag fick en väldigt bra känsla i handen. Kom på mig själv med att åka för mkt i traven, sitt ner i sadeln och rid, följ med i varje steg istället! När jag gjorde det fick jag mycket bättre känsla och en mycket mer samlad trav. Övade travlinjerna ur SB1an, att tänka på, när jag går från ökad trav till övergången-samlad trav-passage, smacka lite lätt och lägg bak skänkel, då kommer han direkt in i passage.

Idag ska mamsen rida ut i skogen, så jag får hästfritt, ikväll ska jag hälsa på min kompis som flög av i söndags o se hur hon mår. Sen ska vi träna hårt hela helgen ;)

Ha en bra fredag!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback