Onsdag, med huvudvärken från helvetet

Ajaj mitt huvud har inte varit snällt mot mig i dag, har gått runt här hemma o kisat hela dagen för jag haft så ont i skallen! men mot sena eftermiddagen blev det faktiskt lite bättre, ett långt samtal senare med en fin vän gjorde mig på bra humör, och sen har jag även fått ett annat roligt besked under kvällen :)

Tänkte dela med mig om vårens planer för Rozzini:

Mars:
Det som är kvar av mars kommer att bestå av fortsatt jobb med att förbättra alla i princip alla övergångar, för att vi ska bli bättre på att gå mellan passage-piaff-trav utan att ändra takt och form så mkt som vi gör nu.
Det är inte lätt och kräver mycket tålamod men det blir bättre tycker jag :)! blir ingen mer träning för Ylva innan vi åker till fjällen nästa tors, så jag får öva på själv. Måste också se till att jag övar mera på galoppsaxen, så lätt att man låter bli att öva på det som är svårt!

April:
*Förhoppningsvis 2-3 tillfällen för Ylva
*(Inspirations clinic för Patrik Kittel 2/4)
*7/4 Programridning för Birgitta Bergsten, SB1an ( om jag vågar ;) )
*25/4 Tävling Högbo Int 1

Förutom att jobba med lösgjordheten och formen, fortsatt träning på övergångar i passage-trav samt öva den svåååra piaffen. Rida linjerna i SB1an, sätta i hop till programmet och öva hemma. Förhoppningsvis smälter banan ute i april, så jag får hjälp av min kära vän spegeln!behövs till den där svåra galoppsaxen vill jag lova...

Maj:

*fortsatta träningar för Ylva
*16/5 tävling Gnesta, debut i SB:1an
*ev tävling Djurgården 22-23/5

Juni:

*19-20 juni meeting Finspång, Int 1 samt SB:1an


Så ser planerna ut för Zini i vår, snacka om utmaning vi har framför! Längtar redan till nästa ridpass i morrn, vill öva öva öva, kommer få absitnens i fjällen!

För att hitta motivation lyssnar jag på Eric Grönwalls skiva och kollar på fin ridning på
http://helgstranddressage.com/ snacka om att man får sitsinspiration av att se Anna Blomgren rida!


Min fina älskling :)

Zini har också bytt box eftersom den nya hästen i stallet inte trivdes 100, så nu bor han här:

och det funkar det med, men jag tror han saknar sin förra boxgranne lite :)
Dom var alltid så söta och stod såhär:


Ja det var nog allt för nu!


Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, Rozzinis nye boxgranne är ju inte alls lika söt som den på bilden. Å jag är ju inte ett dugg partisk...

Postat av: Ankie

Åhh va kul med er planering för våren! klart ni ska rida sb1 för bb!!!! Det är ju inte ens på riktigt så vad gör det om det inte funkar 100?! Man måste våga släppa på sina spärrar lite och våga satsa, kom ihåg att då är hälften vunnet!



Kul att Zini är fin och fräsch att rida, ble runt visade i stallet igår kväll (hade div II träff) å då såg jag att han bytt box. Han å Rohan verkar iaf trivas ihop!



kramkram

2010-03-18 @ 18:55:49
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback