Lång torsdag!

Oj vilken megadag det varit! Först jobb från morron till kväll, tur o retur till huvudstaden as always. Sen till stallet, red Zini på träns o graman, först ut på galoppslingan sen lösgjörande i ridhuset. Var stark och stel i kroppen, inte sitt bästa, men sista delen av passet hände det nåt, då började han äntligen swinga lite ígen, och slappna av i halsen, kände att det jobbiga arbetsamma passet endå hade gett utdelning.

Supersvettig Zini ( o jag med ) skrittade av längs galoppslingan, in i duschen när vi kom tillbaka. Frotterade, ryktade, oljade hovar, stretchade ben, jodopaxade sår, ja allt sånt där ni vet ;) mockade o fodrade även till stallkompis häst i kväll. Bärde hinkar med vatten till hagen, hängde upp blöta schabrak på tork, putsade grejjer, gav Zini massa pussar på mulen innan jag åkte hem.

Träffade Fredrik på Palermo, en Capricosa o Fanta i magen, sommarkänsla i luften! Nu nyduschad, nybäddad säng, ny annons på tradera ( kandaret, hojta om du känner nån som vill köpa!) ska läsa vidare i min braiga bok. Har kommit in i min sommarsträck läsning och det är härligt, och mer ska det bli, 3 v kvar till semester nu, HÄRLIGT!!!!!!

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback