Tisdag, veckan rullar på...

Ojoj vilken jobbig dag det har varit i dag, är helt slut! och då har jag bara jobbat 2 dagar, undra hur trött jag kommer vara på fredag?? Det blev verkligen en rivstart på jobbet med massor att göra, och det är ju kul, men när man är ledig så har man ju ett annat tempo och jag blir trött bara av pendlandet de här dagarna. Men kommer vell in i det snart igen. Har varit en katastrof matdag för mig, hade med mig för lite mat till jobbet ( som vanligt ) och så kom en kund med tårta och belgisk choklad, så på efm kände jag mig helt "sockerhög" ( som ett barn! ):P att man inte lär sig att det inte funkar att trycka i sig en massa fika o kaffe när man igentligen behöver mat! Så nu känner jag mig så äcklad, typ som jag skulle väga 100kg :P. Men ska styra upp det lite här hemma ikväll, vart till affären och handlat så jag tänkte göra fisk/skaldjursgryta som räcker till matlåda hela veckan. Och har laddat upp med lite ägg o sånt på jobbet som jag kan ta om jag blir hungrig. Jag är nämligen en sån person som blir helt knäpp om jag inte får mat, får värsta blodsockerfallet direkt. Så därför måste jag vara rätt noga med att försöka äta lite GI aktigt kost och ha med mig mat till lunch, det är ju där som det ibland fallerar. Får bli bättring på det!

Rozzini har vilat i dag då, men i morgon ska vi rida, kul!!! längtar :)
har beställt lite nya grejer också, ett schockemöle schabrak med matchande lindor (marinfärg) samt svarta boots, behövdes lite nya schabrak/lindor. Det är ju sånt som slits ut ganska fort eftersom man använder det varje dag. När jag var ledig rensade jag ut lite gamla schabrak och såna som jag inte använder så ofta, dom låg bara och tog en massa plats! så dom fick flytta till gamla sadelkammaren i stallet hos päronen (som är tomt nu). Väldigt bra att kunna ha en sadelkammare där också, får ju inte plats med alla grejjer i de skåp/hyllor jag har på nya stället. Så nu har jag bara sån utrustning som jag använder just nu där, och alla sommartäcken o annat hos mamma o pappa.

Hoppas på att beställningen med de nya sakerna kommer snart!
:)




Det här schabraket fast i marint, plus lika lindor.

kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback