Lördag

Ja morgonen började inte riktigt bra, vaknade av att min kära sambo var magsjuk! så jag flydde fältet snabbt för att undvika bli smittad. Åkte till stallet, red ca 25 min i ridhuset. Skrittjobb, lite trav och så några varv i galopp. Zini tyckte det var väldigt roligt att jobba i dag, nu när han går så lite så är han ännu mera positiv till jobb det är så härligt! det börjar redan när man tar tyglarna i skritten så lyssnar han till 100% och vill bara göra rätt :)
Kändes riktigt fin stundtals, sen blev han lite stark efter galoppen, så då skrittade vi av.

Lindade hans galla som han fått på ett bakben med Back on track under passet, sen fick ha stå inne och käka lunch med den på ett tag också, ska köra med den ett tag nu och se om gallan blir bättre. Hoppas på det!

I morgon har jag utsläpp, ska rida också såklart! :) om jag inte blivit magsjuk i natt! håll tummarna för att det inte blir så, har lite ont i magen men mår inge illa så jag hoppas verkligen att jag klarar mig.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback