Januari

Har inte haft så mkt att uppdatera här de senaste dagarna, har mest suttit fast på tåg i olika färdriktningar, det har vart förseningar varenda dag nu! jag blir galen!!!!!!!!!! finns inget värre än att vara sen hela tiden, 30 min förening både till jobb och hem gör mig på dåligt humör. Sen alla dessa sega människor som inte GÅR när man äntligen får kliva av det förbaskade tåget utan går hur sakta som helst, hallå??? vill man inte hem?? har man inget liv??? ahh gah trött jag blir på dom! Är rätt less på den här skitmånaden Januari överlag faktiskt, Januari måste vara årets tråkigaste mest onödiga månad på hela året, tillsammans med November. Grått, mörkt och kallt. Får man gå i ide?

Nä nog om skittågen nu.

Har hänt flera roliga saker senaste dagarna också! tur är vell det :) har haft siniplutten på lina och konstaterat att han ser mycket jämnare o bättre ut i bak nu! plus att han har lagt på sig på både magen, hals o rumpa sen den lilla kolikkänning han hade före jul. Så fin nu igen!

Sen har vi haft flera trevliga pass tsm, i går var han mjuk från början och var faktiskt jätteduktig hela passet och gick genom kroppen med jämn bjudning så jag kunde rida i lägre rundare form, mycket nice!

Ylva var på Tutis i lördags, och jag red medans hon var där ( o kollade på annan träning) fick lite små tips från henne, tyckte det överlag såg bra ut. Gjorde mkt galopp-skritt-galopp övergångar, och böjde lite mera. Fungerade bra och han blev mera loss och mera i hop! Måste tänka på armarna bara, inte spänna sig, slappna av! sitter fortfarande och tittar efter spegeln på väggen,(som inte hänger där) hoppas på att det kommer upp en sen!

Under uppvärmningen i går gjorde jag serpentiner i trav, en mkt underskattad övning! kanonbra för mig som kan behöva lite broms i bland, och där får man det naturligt av väggen, samtidigt som man kan känna på sidorna och rida på emellan bågarna. Mycket bättre än att jobba på volt tycker jag! På slutet lekte vi lite med byten o "bebis tramp" bara för att känna att knapparna satt där de skulle :)

Ser fram emot Ylva träningen nu nästa vecka, ska bli kul! :)

å just ja, höll på att glömma! har losat 2 kilo sen förra tisdagen! oh yes nu kör vi!!!!!!!!!!!!




grymt snygga Pikeur byxor, kanske en belöning när vikten är i hamn? :)


Nu ska jag kolla på Trinny o Susanna på 5:an!!


Kommentarer
Postat av: Ankie

Hej!

Ja livet ställer till det för en ibland och man hinner inte riktigt det man ville. Men vi ses väl på dressyrträffen i feb ist?!



Jag vill oxå losa 2 kg, tack! Bra kämpat, fortsätt så!



Skönt att höra att ni är igång igen å ska börja träna!

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback