SOL!!!!!





Vilken underbar dag det har varit i dag! Solen har nämligen varit framme! man känner verkligen vad det är som saknas när solen kikar fram, lyckorus genom kroppen och man får äntligen "hopp om livet" igen! Lovely!
Jag längtar mer än nånsin nu till fjällensemestern om en månad och såklart till våren.

I morse var det ut till stallet, släppa ut alla hästarna. Mockade och fixade med foder, sen kom mammsen och plocka upp mig så drog vi och kollade på Lussanträning där bla Ylva red. Kul med lite inspiration!

Sen hem igen, och ut i solen på banan som var plogad. Blev helt varm så jag var tvungen å ta av både jacka o täcke! så skönt, jag tror att Zini njöt han med :) red inte så hårt, gjorde lite serier och passage, var lite stark men duktig.

Några bilder från dagen:


Linslusar i spegeln:)



Plogad ridbana!skönt att komma ut från ridhuset utan att frysa ihjäl!


Världens finaste springare ;)


I går var också en jättebra träningsdag, jobbade med att bibehålla en samlad galopp med lugnare språng. Red slutor, serier och piruetter. Fick en bra känsla! Hade mamma med mig som gav jättebra feedback.

Traven var mjuk och kändes riktigt bra, piaffade o passage helt ok.

Nu ska jag duscha, kolla på OS och sen göra middag!



Kommentarer
Postat av: Ankie

Härligt med en riktig dressyrdag! Sånna behövs ofta för att få lite mer inspiration och ork i vardagslunken med hästen. Härligt väder va ordet!



kramkram

Postat av: Maria

Jätte fin häst! smidigt med speglar ute med!:D

2010-02-27 @ 10:51:42
URL: http://www.nogg.se/lillecastor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback