Det är så kul att rida!!!!!!!!!!!

tjoho, gårdagens träning gick så bra! gud det är så roligt att rida! Fick superbra hjälp (som vanligt) av min fantastiska tränare. Allt vi gör känns jämt så rätt! =) fick bla gå ner till piruettgalopp och "hämta" den galoppen och ta med den ut i den vanliga samlade galoppen, för att få lite lugnare språng. Det kändes riktigt bra!

Fick även lite ny hjälp med piaffen, Ylva visade ett sätt man kan trampa från marken, så det ska jag försöka öva mig på nu;) fick en så bra känsla när jag kom upp i sadeln sen, då var piaffknappen redan i gång!

Han är bäst min fina lilla fux, det är så underbart roligt att rida när han bara vill jobba hela tiden!

i morse tror jag han hade lite träningsverk här o var, så jag tog det lungt.  Skrittade ut och sen joggade vi i ridhuset en sväng. Bara för att mjuka upp musklerna igen.

Ikväll ska jag på fest, så nu försöker jag ladda batterierna för att orka med kvällen.

I morrn är det dressyrträff för klubbmedlemmarna, då ska det planeras lite nya tävlingar!

ciao!



Strömsholm nov 09

Kommentarer
Postat av: Ankie

Det är ju så härligt med sådana dagar man känner så! Av alla 365 dagar man har häst borde alla 365 få vara sådana men man behöver lite motgångar och kämpa för att det inte ska bli tråkigt i längden!



kramis

Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Gillar du hästar? - Isåfall har jag nog bloggen för dig!

Min blogg är Sveriges tredje största hästblogg! Och har läsare ifrån många olika länder.

Kika gärna in och kolla om du gillar den!



PS. Just nu lottar jag ut ett dyrt smyckes-kit från självaste Tiffany & Co. i bloggen. Så var gärna med och tävla!

2010-02-07 @ 11:24:25
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback