Medioker ridning i dag!

Ja vad säger man, vissa dagar är inte så bra helt enkelt! Jobbade bara halvdag, så hade hur gott om tid som helst att rida bra i dag, men jag hade ont i ryggen och axlarna så jag tänkte ta det lite lugnare och bara jogga lite, vilket bara blev dåligt eftersom jag bara satt där och åkte med, inte likt mig! Började inte så bra, försökte hoppa upp utan pall på stallbackan som inte gick bra! Zini var ju superpigg och ville inte alls stå still, men Emeli var snäll å hämtade en pall åt mig så dressyrkärringen kunde komma upp oskadd ;) :P

Det hade smält en bit på galoppslingan, skrittade fram där och sen en stunds galopp och trav jobb ( under lättridning) och Zini var bra i dag men jag red som skit. Tyckte jag föll tillbaka till den ridning jag hade för några år sedan, när jag satt och åkte med och inte red ordentligt hela tiden. Suck, men i morrn rider jag bättre glömmer denna dag ;) Sen hade jag schabrak som är lite uppbyggt som jag inte ska ha igen ( iaf inte med padd) eftersom sadeln låg för högt, så satt jag och irriterade mig på det också.

I morrn blir en kul dag, ska rida 3 hästar och gå på Patrik Kittel clinic! :D



Glad Påsk!!!

Kommentarer
Postat av: Ankie

Även patrik verkar ha sådana dagar, bara å ta nya tag som sagt men man blir så irriterad på sig själv när man går flera år tillbaka i sin utveckling! Å då blir det inte bättre av att man stör sig på utrustningen, man blir så överdrivet irriterad helt i onödan. Varför inte bara släppa det lixom och göra det bästa av situationen? Suck, dessa hjärnor som gör lite som de vill med oss vissa dagar...



kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback