Upp som en sol och ner som en pannkaka!

I går gick träningen hos Ylva SÅ JÄKLA BRA! allt flöt så bra, och han kändes verkligen kanon att sitta på. Fick till superbra galopp och han var jätteduktig i piaff o passagen. Så i dag tänkte jag att vi kanske kunde ta vid där vi slutade i går, tjohej du. Thi vad jag fick.

I dag var vi tillbaka på ruta ett, okej då inte riktigt ruta ett men typ back 5 steg från i går :(.
Inte vet jag var det var, om det var banan som inte riktig passade gammelmannen, om de var matte som ville för mycket för snabbt eller bara träningsverk (?) från i går...

Skit da, vi som va så bra på G. De värsta när hästen inte känns som man vill är att rasar, man kollar sig i spegeln o ser en tjockis ryttare som rider som skit, man rider ännu sämre, hästen går ännu sämre o så är man inne i en ond cirkel. Nu var de vell inte så jäkla hemskt i kväll när jag tänker efter, men med känsla från i går i bakhuvudet tycker jag det! inte blev det några rosa moln i dag inte. Men det kan man ju inte sväva runt på varje dag heller, eller ska man det?

Nog me svammel, i morgon är det säkert bättre. På lörd är det Per S träning hela dagen, så då får jag massa inspiration från läktarplats.

Nu ska jag tröstäta o kolla på Idol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback