Tävlingsdag på Djursholm!

Japp nu är jag hemma efter en bra dag på Djursholm. Kan vara en av de bättre starter jag gjort där!
Framridningen kändes helt ok, han blev lite stressad på "collecting" väldigt mkt hästar och lite yta. Men fick honom att lyda bra och lyssna på mig efter en stund! Han ville "bocka in näsan" lite i dag, nåt som han kan göra på tävling i bland. Så de var bara å försöka få fram honom mera, och lätta av..

Tyckte jag fick för dåligt tryck i travdelen, vänster "svängen" (med sluta, volt, öppna) blev mycket bättre än den första från höger, sen var han lite " av och på" i bjudningen i galoppen, men vi satte allt iaf.
Stannade för tidigt på medellinjen där han la i handbromsen, den här veckan måste jag öva ännu mera hela medellinjer i ökad galopp ;) så han inte stannar på söndag också!

Slutade på strax under 61%, 2 domare på 62 drygt och den 3:e mkt lägre :(  Men kändes ok iaf! rätt hård konkurrens o mååånga fina hästar i samma klass om man säger så! ;) svårt motstånd men inspirerande!
Hade gärna kommit över 62 som är mitt mål, men de var nära, bara å jobba på!

I veckan ska jag filma mitt kür program så det blir klart, blir nog i morrn för sen var det bokat i ridhuset nästan varje dag den här veckan. Får stretcha och skritta o värma länge innan jag börjar rida i morrn så han orkar springa fint en dag till :) sen ska han få en vilodag och en joggdag innan det är dags att sätta lite mera tävlingsridning i honom igen innan söndag, då bär det av till Skärlund för en S:t George start!

Nu ska jag ta det lungt och käka mina Marianne som jag köpte på taxfreen på båten! :P

kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack sofie:) Känner bara att det ska gå bättre än i ystad i allafall ;) :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback