hihi vilken knasig tävling!

ja vart ska man börja? tävlingen i går var minst sagt, konstig!
Det var en liten klass med typ 10 ekipage, en domare och jag hade aldrig varit på stället förut. När vi kom dit blåste det typ storm, och jag tänkte direkt, det är vell inte på den där dammiga banan vi ska rida fram???? men jo det var det såklart :/

En gammal hård superdammig bana som det blåste 100 meter i sekunden på, typ... Sen hade dom spärrat av utanför banan med plastband som blåste friskt i vinden, Sini var såklart dörrädd och superspänd hela framridningen pga av det.. det blåste så mycket i bland att mina "frackslag" slog mig i huvudet!och ögonen sved som man skulle vart i värsta sandstormen. Alla grejorna som var nyputsde var helt grå! sini med! som tur var mamma snabb och drog av det värsta innan vi skulle in på banan (som gick inne)

Hade världens jobbigaste känsla i programmet, han gick med en spänning som gjorde att han inte bjöd ett steg, ville bara "kura i hop sig" och det blev inte nån lätthet nånstans, och lite småmissar, samt en tomatröd ryttare som slet för livet. Nej fy vilken äckelkänsla! :(

Att mamma sa att domaren verkade ligga lågt, den som ledde hade 61%, förintade mina sista förhoppningar om den här tävlingen totalt! gick till trailer och gömde mig, lyssnade på "domen" som kom rätt snabbt, fick dock 60% så det kändes någorlunda ok, trodde typ jag skulle få 58 eller nåt...

När jag sen hämtade ut kritiken så blev jag ännu lite mera positiv, faktiskt rätt mycket 7or både i trav skritt och galoppdelen! ganska fina omdömen här o var också, ingen grinig domare alls!

Klassen var snart slut eftersom det var så få starter, och då ropade dom ut att deras program hade räknat ut fel % på alla, den hade troligen räknat på det gamla St George programmet som hade 400p som maxpoäng, medans den nya Georgen har 380 som maxpoäng, vilket betydda att alla hade ca 3% mer än de % vi hade fått! Tjoho, nu hade vi plötsligt ridigt  i hop över 63% var 4:a (oplacerade) Tävlingen blev bara bättre o bättre ju längre den framskred :P

Nu blir det lite lugnare i veckan med skoning och botulism vaccinering. Sen laddar vi för DM start (MSVA:1) den 18e okt. Och då vet jag att det är en bra tävlingsplats, ingen storm och hemska fladderband ;)

Ikväll har jag varit i väg och shoppat lite, efter mycket om o men hänger nu en marinblå Pikeur frack i garderoben. Mycket nice, har suktat länge efter en sådan! nu ska jag bara försöka vänja mig med en ny hatt också (Christy) tycker jag ser så konstig ut i den. Alla andra är så snygga i den, varför ser jag så konstig ut? aja, bara å ta på sig hela tävlingsoutfiten så ser det kanske mera normalt ut...

Den 18:e får vi iaf debutera i vår nya marinblåa mundering :DDDD

Nu ska jag kika Idol!

kram

p.s kameran var med i söndags, men pga sandstormen vågade jag inte riskera linsen....d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback