Träning, Svår B och programridning!

Japp, det har vart rätt mycket sen sist! har haft fokus på att rida grejjorna i SB1:an  och har även hunnit rida igenom det 2ggr, en gång med filmning, väldigt nyttigt :) jag ser direkt små saker som måste bli bättre på filmen.

Ylva var och tränade oss häromdagen, blev mycket piaff/passage övergångar och han jobbar på som bara den, så ambitös :) men lite jobbigt tycker han att det är. Kändes tydligt på programridningen jag var med på dagen efter, var trött i rumpan och bakbenen, såå han ville inte alls sätta sig och vara fin. Skön endå att jag bara red MSVA:1an kändes endå ganska lätt, vilket var bra för honom eftersom jag inte ville sätta någon press på honom! Blev mycket stretch och låg form som avslutning, tror jag var bra.

Nu får han det lite lugnare en dag eller två. Mamma ska rida i skogen i dag, och ev gör jag det i morgon också varvat med lite lösgjörande arbete på banan eller i ridhuset. Samtidigt som passage/piaff träning är väldigt jobbigt måste den endå övas för att han just ska bli stark och orka med lite mera. Gäller att hitta en bra balansgång där.

Nästa vecka blir det ingen träning för Ylva eftersom hon är på Flyinge, men därefter hoppas jag kunna träna som bara den! Till nästa helg är det DM då blir det MSVA:1  =)

Nu ska jag kila vidare,

kram!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Kul att hitta fler hästintresserade i bloggvärlden:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback