Tisdagens

Red i ridhuset i går, hade med mig kürmusiken på Ipoden. Värmde upp först och det kändes ok, jag glömde bort att rida med sätet i galoppen, men när jag väl gjorde det kändes han så mkt bättre, såklart! Red igenom küren, kändes bra med musiken, "låg" rätt hela tiden. Alla rörelser blev dock inte så bra, han var lite av o å i bjudningen och då är det svårt att då till sakerna bra. Bestämde mig för att göra om en serie och då blev han istället supernervös och het samtidigt som han inte ville gå fram till bettet, bara vek in sig :( Försökte "lyfta" fram honom för att få fram näsan, då fick jag en bättre känsla i handen men fick inte ryggen med mig. Så jag kände att det var bäst att ringa min tränare (Ylva) Hon har i alla år hjälp mig att rida honom när han blivit svår. Så nu kommer hon i dag och rider honom! känns jättebra, hon är väldigt duktig på att få bjudning i hästarna. Och känslan på honom är så enormt mycket bättre när han går med jämn bjudning, då är det en fröjd att rida :)

Den här veckan går så fort! står inte på förs vi rullar mot Strömsholm igen, och jag är så glad för min lilla lyckopin ( en liten turkisk pin som skyddar mot "onda ögat" i mitt fall då ger tur på tävling) som jag haft på min förra frack är nu på plats igen! var lite orolig att den satt kvar på gamla fracken som är såld. Det slog mig att jag haft min nya frack (utan min lyckopin) de två senaste tävlingarna och hur har det gått? jo dåligt... det måste ju hänga i hop eller hur?? ;)))

Nu känns det tryggt infö helgen haha,

nu kilar jag!

Kommentarer
Postat av: Ankie

Hej! Hoppas d går bra på Strömsholm, håller alla tummar för er!



Massa kramar

2009-11-04 @ 12:49:06
Postat av: gry

lycka till! hoppas de går bra i helgen

2009-11-05 @ 22:06:40
Postat av: Anna

Hej! Nu får du snart uppdatera igen;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback