Måndag, och ny vecka

Yes, nu vecka o nya tag. Verkar dock inte som jag har så mkt krafter att ta tag med?? är hur trött som helst!
Globen var iaf lika kul som vanligt i går! holländarna var grymma både Parzival och Premier, snacka om att dansa fram!Premier hade lätt de härligaste byttesserierna, de flög verkligen fram!

Jag älskar typen på båda de hästarna. Precis som 2an Triviant som också var en holländsk häst ( fast med tysk ryttare) har de så fina knän och en lätthet och verkligen byggda i uppförsbacke. Det som jag tyckte var mest utmärkande, var att holländarnas hästar dansar under dem, och de sitter bara där! medans flera andra är det så mycket stora hjälper, det svajar hit och dit och det ser inte så lätt ut. Men det var ju ingen som sa att det var lätt att rida heller! ;)

Adelinde och Parzival, jag hade rysningar!
(bild Google bildsök)

Mässan var också bra, hade velat gå längre, hann inte riktigt titta på allt :) Men fick en fin julklapp (som jag får på julafton!) och så köpte vi ett nytt träns, mörkbrunt med blingat pannband. Ska testa i morrn, hoppas på att han kan ha det!

Var uppe och red innan Globen, "tvingade" mig att ta tränset för att få lite variation. Det är lite svårt eftersom han blir stark, men det är vell bara å kämpa vidare, någongång blir de bättre.

I dag har min syrra ridit! Hon ringde och var jätteglad, de hade ridit cavaletti och galopperat och haft sig :)
I morrn ska jag trimma igen, och då blir det med kandaret!

Nu måste jag nog sussa...


Den här bilden är tagen på julafton 2008, helt sjukt att det redan är snart ett år sedan!
Och då var det faktiskt snö! Jag vill ha snö nu, det är så tråkigt med regn och mörker.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Va med på sthlms hs och såg Adeline gud va duktig hon är ;O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback