Gårdagens tävling - en erfarenhet rikare!

Känslan i går var inte alls rolig på banan, kände det komma lite på framridningen också. Det blev för mycket spänning och för lite spänst, jag ville nog lite för mkt och fick inte Sini med mig hela vägen.

En tittig tävlingsbana gjorde det inte lättare, och vi satte rekordlåga % i Intermediere:( Men när jag var där inne så tänkte jag bara, "Nu ska du gå!" det fanns endå ingen möjlighet till höga poäng, så jag bestämde mig för att rida för att få honom att lyssna på mig och strunta i att det blev en massa missar, lite för många byten här o var mm..
Och sista delen av programmet fick jag honom faktiskt med mig och fick känslan av att han släppte bromsen och började spänna av, inte heller ville han stanna på sista uppridningen, där red jag på! ;)

Jag hoppas nu att detta kan sitta i tills nästa helg, att han kommer att vara lite mera uppmärksam på mig inne på banan och att han kommer att gå själv på medellinjen hela vägen fram. Sen har jag en ny plan när det gäller framridning, kommer att trava mindre och istället jobba med galoppen mera, och inte sätta så mkt tryck i honom utan istället fokusera extra mycket på att han är avspänd och lugn, så får vi se hur det kommer att bli. Kommer nog inte heller att ha de starka sporrarna, han blev för kittlig för dem i går.

Känns skönt att ha en ny plan och en ny tävling redan till helgen! Då ska vi till Strömsholm och rida George på lördagen och en George kür på söndagen, ska bli så kul =))) Jag har redan packlistan klar och i går var vi på bauhaous och köpte lite nya lådor till lindor och schabrak mm.

Nu ska jag kila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback