Träning (för mig) ikväll!

Det är så lustigt, jag har aldrig varit någon person som har tränat mig själv spec mycket. Det beror säkert till stor det på att jag alltid har haft ridningen under hela mitt liv som hobby. Jag tänkte på det här om dagen, jag har aldrig haft något "uppehåll" el likn med hästarna. Jag har varit fast i sadeln sen jag knappt kunde gå.  Men  på senare år (sen jag passerade 20 rättare sagt!) har jag insett att kroppsformen inte sköter sig själv när man blir äldre! Så jag började träna på gym för ca 4år sedan, och körde då rätt så regelbundet eftersom jag jobbade på ett ställe där det fanns gym så var det så enkelt! Sen bytte jag jobb, till ett mera stillasittande, och lade av med gymmningen helt i säkert ett år. Sen har jag varit i gång sådär till och från, kört skiten ur mig på senvåren, inför sommaren, och sen tappat bort allt igen...

Men i år känns det faktiskt lite annorlunda, jag börjar på riktigt tycka att det är kul och riktigt skönt att gå till gymmet och köra! Det trodde jag aldrig att jag skulle säga för några år sedan! Om jag känner mig trött en kväll så motiverar jag mig med känslan som jag alltid får efteråt. Det är en så grymt skön känsla när hela kroppen är trött alla muskler värker och man känner ingen som helst stress och alla "problem" verkar obetydliga!

Förra veckan körde jag 2ggr på gymmet och den här veckan ska jag öka på till 3ggr! plus lite promenader de andra dagarna, jag skulle gärna köra flera dagar, men det finns ingen möjlighet, ridningen måste ju också få sin tid!

till en helt annan sak, höll just på att få abstinens, min kollega som sitter vid i mitt kontor har börjat göra nåt konstigt smaskande ljud HELA TIDEN, ni vet när man blir så sjukt störd och irriterad att det känns som man ska explodera varje gång man hör det! och så är det som ljudet helt plötsligt är 100ggr högre eftersom man tänker på det HELA TIDEN! gah jag blir galen, måste skriva jättehårt på tangenterna så jag inte hör det!!!
gud vilka världsproblem va? ;)

Ha en bra fortsatt måndag!

kram

Kommentarer
Postat av: Pia

Tack förpepptalken!! =)

I vilka klasser rider du dressyr? Lite nyfiken för jag har själv hållit på med hästar, det intresset ligger tyvär vilandes just nu..

Postat av: Svar till Pia

Hej! kul att du hittade hit =) jo vi tävlar på S:t George/Intermediere 1 nivå. Han är en underbar läromästare så jag försöker lära mig så mkt jag bara kan =)



2009-05-11 @ 20:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback