Försenad resumé från Högbotävlingarna ;)

ja men bättre sent än aldrig!
Lördagen (25e/4) åkte vi upp till Högbo, Sandviken. Äntligen meeting, yey!
Gick upp vid halv 7 tiden och fodrade och dushade Rozzini, sen gjorde jag klart det sista med packningen innan vi stack i väg. På resan upp (den lååånga resan på hela 1,5h ;) ringde vi till Ylva, som redan var där och hade startat första klassen en LA:6a med sin 6åring, det visade sig att det hade gått skitbra och hon hade fått 73% och ledde klassen! wihoo det här meetinget började ju grymt iaf. Vi hann precis upp för att se hennes andra start (klasserna gick pararellt så det var lite stressigt mellan starterna). När vi kommer dit visar det sig att hon har lärt in fel program! det var inte FEIs inledande unda FEIs individuella program.... så himla snopet! hon hade helt enkelt trott att det var det inledande hela tiden, o eftersom hon aldrig ridit de prorgrammen tidigare så var det inte nåt att göra. Hon fick iaf rida det inledande utan att domaren dömde såklart, så synd för hon var så grymt fin! hade nog räckt långt i den klassen också.... Men hon kunde iaf trösta sig med att dom vann LA:6an!!!


Här kommer dom ut från prisutdelningen


En ny stjärna har tänts ;)


I det Individuella juniorprogrammet red också Helena och Bardolino ( Sinis förra ägare)
det var lite spänt och endel missar, så tyvärr räckte det inte för kval till George.


Helena o Bardolino

Efter vi hade glatt oss åt Ylvas seger en stund, och installerat oss med box o buss o allt, var det nart dax för oss att starta. En S:t George stod på schemat. Framridningen kändes helt ok, skulle ha önskat lite mera energi innan jag gick in. När jag kom in blev han jättespänd för domarkortsidan (brukar aldrig bry sig, men nu var det en massa palmer o grejer) så schwungen och kontakten blev lite fösämrad om man säger så, inte gjorde det ju saken lättare att dom spelade Basshunter, på ASHÖG VOLYM genom hela min ritt. Fy fan vad jag fick driva ska jag säga, stod emot som fasen i varje rörelse mot domarna, vilket är typ alla i ett program... Inga stora missar direkt, men jag var ju inte nöjd för fem öre. När jag fick kritiken visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta ( jag valde det första alternativet när jag såg vem som dömt) alltså på riktigt, den domaren är inte min favvo om jag ska uttrycka mig milt. Så lågt som hon låg har jag inte ridit på typ 5 år. Ni fattar, jag tog inte ens åt mig, kul att en domare gav oss 62,5 iaf. Var nöjd med den kritiken såklart ;)

Skönt var ju att kunna konstatera att den "elake" domaren inte skulle dömma oss på söndagen, puh!
(annars hade vi nog packat i hop o åkt hem!)


en del av tävlingsplatsen

På kvällen åkte vi och käkade på restaurang, vilket var superlyckat. Jättegod oxfilé! finns det nåt bättre än att få så god mat efter en tuff tävlingsdag när man är helt slut och kroppen skriker efter mat? Det var så perfekt, förutom att jag fick ett "näsblodsanfall" på toaletten, tänk om det skulle hända när man ska in på banan, vad gör man då liksom? :)

Söndagen började med uppstigning före 6, jag kunde inte sova och när jag väl var uppe var jag pigg! gick och fodrade hästarna (som hade det jättebra på den fina uppstallningen) ryktade, bytte täcken osv
Sen ringde Ylva o Mamma o sa att jag skulle komma till bussen och käka frukost =)

Ylva var först ut i lagtävlans programmet för junior ( ja vi kollade ungefär 100gr att det var DET programmet)  Basilika skötte sig väldigt bra, och fick nästan 62%, jag tyckte det var lite snålt men Ylva var nöjd med henne, bästa MSVBn hittils.
Jag tog ut Sini och joggade lite, skulle inte starta förrän senare på efm, så jag han ut och gå med honom på en promenad till och putsa en hel massa...



Mitt nya schabrak, som han fick ha när vi joggade


ute och rör på oss


Mamma o Sini gosar lite i stallet

Ylva och Basilika "bodde" i boxen brevid

lite förvärmning, tror vi är påväg ut ur en arbetspiruett eller likande, lite konstig bild :)


Jag var väldigt fokuserad till ettan, det var nytt program för i år och jag kände mig grymt taggad för att rida bra och få honom avspänd och att GÅ där inne. Körde en kort framridnin, mamma ledde honom i 10 min för att jag inte skulle börja rida för tidigt, han var kanon på frammridningen, loss och framför skänkeln så jag kunde ladda på med en massa energi innan vi gick in, precis så som jag vill ha det! (utan att få en massa spänning)

Och jäklar vad vi red! jag hade en så bra känsla igenom hela programmet ( jag klantade mig lite i treorna det var det enda misstaget) det var nog den bästa känslan på länge inne på banan. Han var med mig, han gick med samma energi som han allid gör hemma och lite därtill! jag tyckte jag red bra, efter treorna som vi missade lite i blev han het till pirutteterna, så jag tänkte " nu jävlar måste jag rida mitt bästa för att inte missa här!" och jag är så stolt att vi gick in och satte båda piruetterna med 7or från alla tre domarna! det var helt klart en kick för mig!

Lite ojämna siffror ledde till att vi inte riktigt kom upp i efterlängtade 62, men nästan :)

Jag fick bra kritik, som jag tar åt mig väldigt mkt av, fick beröm för min uppvisning och ridning, men sen såklart att det ska till ännu mera schwung och gång för att få högre poäng. Och det vet jag redan, den kritiken kommer jag alltid att få med Sini i dom här klasserna, där det är så grymt fina hästar med! men jag är endå här och rider, och lär mig och har roligt så länge vi kan!

Jag var nästan lite rörd efter ritten, jag älskar verkligen min underbara lilla fux!



Efter sista ritten i Högbo, lycklig och nöjd!sitter på världens finaste lilla ängel!


Sen packade vi i hop och åkte hem igen, lagom resa hem :)
Ja det var allt från tävlingarna i Högbo!

Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

OJ! Det här har jag ju heeeelt missat att läsa! Va kul att du har skrivit så mycket och har många bilder! :-) Det var nästan som att vara med på tävlingen! :-)



Jättekul att han kändes så bra i sista klassen! Ni är så fina! Lycka till i framtida tävlingar med honom! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback