I´m back ;)

Eftersom det inte blir så mycket skrivet på den andra bloggen, av olika skäl, så fortsätter jag helt enkelt här. Har faktiskt saknat min blogg lite :)

Jag har endel nytt att berätta! det är ju nytt år och en massa nya spännande tränigar & tävlingar som väntar! Januari är en fruktansvärt seg och tråkig månad, men det är vell bara att kämpa på, vi går ju mot ljusare tider... Min plan är att kunna debutera i SB1an nångång under våren så det har varit mycket piaff och passage träning senaste månaderna, och det det har gett resultat! nu kommer han fint i gång på hjälpen, men såklart är det långt i från perfekt ännu.

Närmsta veckorna kommer jag fokusera träningen på att grunderna sitter, dvs att han är ordentligt lösgjord, lydig och på hjälperna. Det är viktigt att gå tillbaka till det, spec när vi övat så mycket på de "svåra sakerna" ett tag nu. Jag tycker att han kännts lite för stark de senaste dagarna, just beroende på detta. Det har också varit väldigt dåligt i hagarna en längre tid (antingen hårt/knöligt eller lera) så de blir mycket stillastående, vilket också bidrar till endel överskottsenergi som är lite jobbig att handskas med, och kräver ännu mera av mig... inte lätt alla dagar!

Förhoppningsvis får jag hjälp av Helena (Sinis förra ägare) på söndag, hoppas att hon har möjlighet att komma! För Ylva blir det bara 2ggr/mån nu eftersom jag inte riktigt har råd med oftare, som jag såklart skulle vilja!

I feb blir det en 2 dagars kurs för Per Sandgaard! Ser så mycket fram emot att få träna för honom! Kul med ny input och se vad han tycker.

Till helgen måste jag hinna med en klippning av Sini som har fått väldigt ful päls nu, det är som långa strån som växt ut,pälsen blir så matt! Ser också fram emot de nya sakerna jag har beställt, en ny vårjacka, ett schabrak och nya handskar. Visar bilder när de kommer!

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback