Tömkörningskurs och lite shopping

I går var Anders Eriksson och hade tömkörningskurs hos oss, mamma var anmäld och eftersom han inte varit halt på några dagar tyckte vi att dom kunde vara med endå och bara jobba i skritt och lite trav.
Det gick bra, han prövade lite olika inspänningar och även kapson som funkade jättebra. Problemet är mest formen, att han blir för hög och stark. Och på kapsonen blev han inte lika kort i kroppen som på vanligt tränsbett.

Det var iaf kul att se och lära sig mer om tömkörning, skulle gärna jobba mera med det men känner att jag vill lära mig mera först. Ylva och jag kommer nog köra endel framöver, och så blir det kurs igen snart för KG Svensson.


Anders instruerar mamma lite... :)




Myran och Rulle ( Zinis stallkompis) var också med :)


Innan kapsonen och tömmarna hade kommit på plats

I dag har jag ridit! :))) blev två varv i trav i varje varv och sen en massa skritt, på väldigt pigg Zini!
Kändes fräsch och glad. Skojigt! bara hålla tummen för att det fortsätter vara bra nu. Det var träningar hela dagen för Anna H, satt och kikade lite, roligt att få inspiration så här i kylan :)

På efm var vi en sväng till Stallboden, hade ju fått en så fin Pikeur tröja i julklapp men den var på gränsen till lite stor, men det fanns inga mindre storlekar i den färgen, fanns i grå, men ville ju helst ha brun/beige. Så hittade jag en annan modell, men i liknande färg som den jag hade fått som satt som en smäck :)! Supertack för det tomten ;)




Nu sitter jag och kollar på nytt bridongbett, funderar på ett sånt här Sprenger (KK Conrad Ultra), tredelat eggbett med "platta" i mitten, har hört att det ska ligga så bra mot stången. Kör med egg betts bridong nu ochär nöjd med det. Men det här kanske är ännu bättre??



Nu är också den "officiella" moffar tiden av julmust och Aladdin askar definitivt över!!! bytte batterier i vågen i går kväll och höll på att få en smärre chock! den uttänkta middagen ställdes genast om till en omellett med sallad. Punkt. Ägg är äckligt med det är nyttigt och man är mätt länge = att man blir smal. ;))
Nu är det slut goffat smärt och smal i sadeln ska jag bli nu, måste ju bära upp mina nya Pikeur kläder! :) (kan ju vara en motiovation om nåt!)

Ha det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback