Julen!

Har haft en jättemysig uppesittarkväll, julafton och de här dagarna som kommer nu när man bara är ledig och kan göra vad man vill är nästan bäst!Det har varit lite grått här men i dag är det -10 och solsken! ska snart åka till stallet och grejja med Zini. Han står i liten "ruta" ute nu, i går när jag longerade kunde jag inte se någon hälta, om det är nåt kvar är det väldigt litet. Mamma ska hjälpa mig kolla i dag, om han skulle vara bra redan blir det endå en lugn period nu, inte så mycket samlande arbete och sånt. Utan lite mera jogg pass, mkt lösgjörande och lite kortare pass. ( efter det att han har kommit igång alltså...) Sen kan vi träna dom svåra sakerna igen! på tal om det så har nya SB1 programmet kommit nu, ligger på ridsport.se. Det känns som passage-piaff-passage svängarna är bättre i det nya, saxen känns mera logisk med 4-8-4 språng, (där kommer jag få rida typ mellangalopp för att hinna över på 8:a :) ) och det är färre övergångar från ökad trav till passage, måste plugga in det programmet!  överlag tyckte jag det var lite snällare.
Men jag kanske ska rida det först för att kunna uttala mig... :P


en suddig bild från jullafton, på päronens fina lilla gran!



Lilla bärta myser framför kaminen!





Rozzini i sin julklapp, Mark Todds vintertäcke, han tycker det är mysigt!


Nya tränset som fick följa med hem från Globen


Jättemysigt flecceöverdrag jag fick av mamma o pappa i julklapp! (Mias)


Nya Roeckl handskar, helt underbara! också julklapp från pärona :)


Julklapp till mig själv, ett par Pikeur (Lugana) ridbyxor, underbara!


Superfin tröja från Pikeur, som jag också fick av mina fina föräldrar!
kanske ska byta till en stl mindre, får se!

+ att jag fick en en massa andra fina saker också, av mina underbara syskon :) Ni är bäst!
bla min superfina nya iPhone som jag fick av älskling, prövade fota med den = resultatet ser ni ovan! kanske inte jordens bästa kvalité på bilderna, men det duger som bloggbilder ;)

I morrn vill jag åka och shoppa, eller igentligen i dag! men dom har ju inte öppet på ridsportbutiken ( där jag ska byta tröjan) måste ju ha pälsglans och massa annat också :D Hoppas på att vi kommer dit i morrn!

Mån, tis är det roliga träningar hela dagen i stallet, blir kul att sitta och kika på :)

Det är underbart att vara ledig helt enkelt!

Ha det bra!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback