Life IS good!

Den här påsken har varit superbra!Skönt att vara ledig en massa och hinna med att göra så mycket!
Sini har tagit det lite lungt efter tävlingen, stått och gassat sig i solskenet och haft det skönt :) har ridit lite lungt och det har känts bra, galoppen sitter i från tävlingen och är fin. Traven har blivit mycket bättre sen förra veckan, jag tycker han har bättre schwung nu.

Det är ju redan tisdag i dag, känns knäppt! Fast skönt på samma gång! Står inte på förrän det är helg igen :) Blir lite lugnare upplägg nu i veckan, ska tävla på söndag, George igen :) och vill att han känns pigg och fräsch då. Delar upp passen lite, så det blir kortare pass, behöver inte göra "allt" varje pass (lätt att jag vill göra det inför tävling!) måste lita på att vi kan sakerna. Tänkte rida programdelar i veckan och såklart känna efter så att bjudning o formen är bra.

Har också ökat på krafftfodret, så jag hoppas att kombon mera foder och lite mindre hö samt lite kortare pass och lite mera vila kommer göra att han känner sig pigg och fräsch.  Sini är ju endå 16 år i år (shit vad tiden går!) så det viktigaste är att hålla motivationen på topp och att det är roligt hela tiden. Han har gjort så mycket för mig så jag vill verkligen göra det bästa för honom. Det blev iaf super med klippningen, både snyggare och mindre svettigt! nu hoppas jag att det inte kommer någon mera päls den här våren.

Jag fyller år på söndag, så det blir firande hela lördagen och som tur är kommer jag att starta efter kl 18,00 på söndag så det blir nog en sväng på stan också på lördagkväll! Så himla skönt när det inte är tidigt i väg på morgonen! Det tar typ 40min max att åka till tävlingsplatsen oxå, så det blir en chill tävling.

Nej nu ska jag ta och ringa Ylva och planera in en träning på tors.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback