På G igen!

Nu har äntligen min sjuka släppt! blev ju lite ofrivillig vila för oss ett tag efter tävlingen eftersom jag blev sjuk :/ det är alltid synd när sånt händer! vi var ju i så bra form, men jag antar att den inte är så långt borta.

Red ett pass i lördags ute på banan ( i solen!!) och visst kändes det att han hade vilat några dagar men bortsett från det kändes han fin och lydig. Sen fick jag order av mamma och ta det lungt så min infektion inte skulle slå tillbaka, så det blev ingen ridning sön-mån. Tanken var att jag skulle ridit i går men eftersom det var så himla dåligt väglag kom jag inte i väg då heller! suck! men ikväll ska jag äntligen åka ut :)

Jag har gått upp på heltid på mitt jobb nu och det kommer innebära mindre ridning i veckorna, men det är nåt som jag får "ta", inkomsten är ju endå det som styr mest. Och nu kommer ju en lugnare period eftersom det inte är några tävlingar förrän framåt mars igen.  Men tanken är ju att vi ska öva oss så mycket vi kan för att vara förberedda på en SB:1a i vår nångång :)

Ska bli spännande att se hur det nya programmet kommer se ut, och hur den nya bedömningen där koff 2 är borttaget på gångarter och framåtbjudning i det allmänna intrycket kommer att bli! kanske äntligen lite "upprättelse" för oss som inte rider de största flashigaste hästarna ;)


Världens sötaste älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback