Helgens resultat!

Ja då var årets sista tävling över, och vilken skön avslutning det blev! :)
I Georgen i lördags var jag ganska nöjd, travdelen flöt på rätt fint och även skritten, tyckte dock att jag fick väldigt snålt betalt av en domare i den samlade skritten och skrittpiruetterna, fattar inte riktigt vad hon menar, kan inte se det på filmen heller. Men får lita på de andra 2 domarna som dömde mera rätt. Dock tråkigt eftersom det drog ner poängen rätt så mycket. Galoppdelen kan jag göra mycket bättre, var lite arg på mig att jag lät honom rinna i väg, vilket kostade miss i båda serierna och lite annat smått o gott :/ resultat 60,50% och nånstans i mitten i resultatlistan. Om vi hade presterat en galoppdel som vi kan göra hade det inte varit långt till plac.

I går var det dags att rida küren! var rätt nervös men det kändes endå bra. När vi kom dit visade det sig att det hade blivit ännu mera strykningar och att vi nu bara var 3st som skulle rida! Jag var först ut och precis när han var klar för uppsittning ropade dom ut att min start var framflyttad en halv timme, så det var bara att ställa in Sini igen...

När väl domaren var på plats (som orskade förseningen)  och jag hade ridit fram kändes det verkligen superbra, Sini var snabb på hjälpen, "med mig" i varenda steg och mjuk och fin med bra fjäder. När vi kom in spännde han till lite och höll i mot lite, så jag fick inte till riktigt samma känsla som på framridningen. Vi kom bra i fas med musiken även om det blev lite väl många missar och det kändes som att jag "jagade" lite genom hela programmet. Men det var kul! och jag var endå nöjd med tanke på att det var vår första kür!

När de andra 2 hade ridit var vi på en tredje plac, och jag hade inte väntat mig att vi skulle ha någon chans att klå någon av de andra heller. Så jag var nöjd med det, och som en mycket trevlig överraskning delades det ut premier och pris till oss alla 3! Jag trodde att det bara skulle vara 1an som skulle bli plac, men nej då så det blev på med vita lindor snabbt och in på prisutdelning tillsammans! Väldigt roligt att få galoppera ärrvarv med fin rosett från Strömsholm och 3000:- i premier =) ! händer ju inte varje dag om man säger så! =)

Det blev verkligen en tävling som jag kommer att minnas som en av våra roligaste och det kändes häftigt att vara 3:a i Strömsholms S:t George cup 2008! ( även om vi bara var 3 i final ;) ) vi var endå 3:a!

Känns helt fantastiskt att få avsluta säsongen på det här viset! nu har jag massor av inspiration att fortstätta utvecklas under vinterträningen :)

Skickar upp bilder i kväll :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Ankie

Grattis! Kul att du fått med dig massa inspiration till vintern! Hade ju tänkt att åka å heja på er men blev utkallad på jobb, men sofie winding skrev åt sjödin å brink under helgen så hon rapporterade åt mig!



Lycka till nu framöver, ska bli kul å se er igen i vår!

kramar

2008-11-06 @ 14:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback