Placering på Lejondals!

I söndags var vi i väg till Lejondals för att rida en regional S:t George. Sini kändes superbra på framridningen, den bästa känslan någonsin på tävling. Trots att det var riktigt hett, solen låg på framridningsbanan hela tiden, kändes han fräsch och pigg. Jag tog ut 40min innan start och började skritta, de första 10min kändes lite sega men sen kom han i gång!

Inne på banan fick jag äntligen till lite bjudning igen =) jag chansade lite och red på mer än vanligt, jag visste inte riktigt om det såg bra ut eller om det hade sett för snabbt ut, men tydligen inte! Mina supportrar och Ylva tyckte att han var superfin! =) jag var nöjd med ritten och glad att jag kunde rida med en härlig bjudning, så jag tänkte att jag inte skulle bry mig om mina %. Men sin fick jag 64,6%!! det bästa jag någonsin haft i en S:t George, med det gick jag in på en 2:a plats, några få poäng före Ylva (som kvalade till 7års champ i Falsterbo!) Jag var helt överlycklig, så skönt att min känsla gav poäng! Tillslut hamnade vi på en 4:e plats. Ylva var även hon placerad som 5:a.

Ellie kvalade på 63,5% till Falsterbo, och Maggan gjorde en mjuk och avspänd ritt utan att Bigs tunga åkte ut, och hamnade även hon på 63%. Kanon bra!! Chanette red sin andra George någonsin och red ett fint program med några småmissar, hon slutade på 61% och fick tyvärr lite ojämna domarsiffror.

Alla BRF ryttare red så himla bra och det var verkligen kul!

Nu laddar vi för nästa tävling, meeting i Vansbro 12-15 juni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback