Mitt nya liv dag 1

Kör lite hårdare nu de första 2veckorna för att komma i gång med förbränningen ordentligt, jag har alltstå tidigare varit medlem i GI viktkoll, det är därifrån jag lärt mig vad jag ska äta och inte. Ex i början, den fas jag är i nu ska man minimera kolhydrater och socker och endast träna lågintensivt, när man tränar hårt behöver man mera kolhydrater (ex fullkornspasta/bulgur) så det kommer jag att lägga till när jag börjar träna på Friskis efter nyår.

Det finns ju oändtligt med olika metoder för att gå ner i vikt och nästan alla säger olika hur man ska äta, men jag kommer att följa det program som jag körde tidigare i GI viktkoll. Däremot kommer jag att göra en sak annorlunda och det är den sk. "goffdagen" jag nämde i det förra inlägget. Den tänker jag ha för att det inte ska kännas allt för tungt nu i juletider när det är julbord och adventsfika stup i kvarten. Jag hoppas att den kommer att leda till att jag inte vill äta nåt då heller för att det kommer kännas onödigt, eller så kan jag gott ta en lussebulle om jag vill med gott samvete eftersom jag "får" just den dagen.

Detta är vad jag knaprat i mig idag:
Frukost
Naturell youghurt med kanel
2 koka ägg
Kaffe


Lunch
Kassler
Stor sallad med balsamvinäger
Keso

Mellanmål
1 kokt ägg
1 äpple


Middag
Köttfärsröra med chmpinjoner och paprika
Sallad
2st avokado



Det som jag ska äta är mycket proteiner fett och sallad. Mindre kolhydrater som bröd, pasta, ris och potatis.
I stället kan man ta bulgur eller quinoa till istället för pasta, ris.
Bröd och vit pasta och alla sötsaker man kan tänka sig är BIG NO NO!

Wish me luck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback