Lite från Globen söndag!

Det var helt klar det vassaste bästa startfältet jag har varit med om i Globen!
Alla holländarna var ruggigt bra, blev riktigt imponerad av hans-Peter Minderhound som satt som gjuten i sadeln och red med otroligt små hjälper, hästen var också riktigt härlig.

Ankys kür var helt fantastisk, det var ju första gången jag såg Anky live och det var helt otroligt! Painted Black var inte riktigt med henne i galoppdelen men traven var fantastisk! och Anky är ju grym på det här med kür, helt överlägset bäst konstnärligt och en musik som trollband hela Globen publiken!

Segraren (också från Holland) uppmärksammade vi redan på fredagen, och gjorde oss inte direkt besvikna nu heller!
Fantastisk häst, precis den modell jag gillar, högbent och lätt! Ryttaren red otroligt fint och mjukt. det såg så lätt ut för dem, helt underbar häst!. Den hade lätt för så mycket, piaffen och passagen var så fin, piaffen helt OTROLIG! det var den längsta piaffen jag sett någonsin under küren (såg ut som hon inte ville rida ur!) och travökningarna och pirutterna och serierna var också i toppklass. Ruskigt bra, det bästa jag sett live!

Briar fick verkligen ett härligt farväl i Globen, då han fick galoppera ärevarv själv eftersom Anky var schysst att lämna Briar själv på ärvarvet då segraren valde att inte rida det. Briar såg väldigt fräsh ut och man avundas Jan att han hållit honom så fräsch och fin i alla år!

Några andra som jag gillade var Minna och Dan Charly, kul att det kommer nya BRA ekipage för Sverige, Monica Theodorescu och Whipser, och Mia von Essen med Vivo, samt ett danskt ekipage som jag såg på tv från OS. Härlig mekanik och energi hade den! (var bara 10år!)  Heike Kemmers fina Rubin Royal var också kul att se, riktigt fräck häst. Otroligt bra galopp, var lite låg i travdelen, men mycket utrstrålning!

Mässan och shoppingen var verkligen ett bottennapp! så mycket skit rent utsagt! köpte en Agria mössa för 40spänn samt ridsport, kul va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback