Härliga onsdag!

Jag gillar onsdagar, och extra mycket i dag. Vi hade träning i går och det gick helt ok, jag har varannan vecka på tis och varannan vecka träning på torsdagar, det är så mycket skönare att träna på tisdagen då känns det som att man har mera nytta av träningen resten av veckan, och på torsdagar (som jag inte gillar) är jag oftast så trött och eftersom Sini ofta har vilodag på fredagen så känns det i bland lite kämpigt att träna på torsdagen..

Men i går hade jag alltså träning för Ylva och det gick rätt så bra, Sini hade inte sin allra bästa dag han var rätt stark (tror han har tappat lite kondis och blev trött helt enkelt) Vi övar mycket på singelbyten nu, jag måste verkligen jobba mycket med mig själv i dom, och alltid göra ordentliga byten och vara noggrann, inte bara byta! Bytet till höger har verkligen blivit bättre under hösten (fick en 8:a av en domare i sista starten) och nu måste jag få bytet till vänster lika bra.

Jag fick också reda på att SB1an nästa år kommer att innehålla passage-piaff-passage övergångar istället för passage-trav-skritt-piaff-trav övergångar. Högre svårighetsgrad men skönt att slippa skritten före piaffen, Sini spänner sig som en fiolsträng och kan sen inte skritta ordentligt, vilket kan vara svårt att få bort. Fick bra hjälp med piaffen i går, jag behöver inte jobba så mkt, och tänka att jag ska snabba på hans ben, han är redan snabb säger Ylva och du behöver inte jobba så mycket bara smacka i gång honom, hon får det att verka så lätt! men faktum är att det funkade rätt bra, han blev inte spänd förvirrad utan när jag lät honom få lite tid att komma i gång själv gick det bättre! Det är svårt att veta när man aldrig har ridit de här rörelserna förut!

Över till min diet!
Frukost:
Vaniljyouhurt (arlas) med kanel
Keso med rökt skinka och skivat päron (jättegott!!)

Till lunch får jag köttfärsbiffar som blev kvar från i går, och ikväll blir det nog Köttbullar och quinoa sallad.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback