Dag 2

I dag går det bättre! i går kväll när jag var påväg hem från stallet vid halv 10tiden , iskall och supertrött så var det enda jag tänkte på att jag ville komma hem och dricka glögg och äta lussebullar och pepparkakor, det hade vart en så trevlig räddning på den jobbiga kvällen . Men nej så blev det ju inte, för jag ska ju vara nyttig nu! så en skål vaniljyouhurt senare kändes det endå inte så dumt, (okej inte lika gott som pepparkakor, men ok iaf)

I morse kände jag mig så duktig att jag inte fallti för fresetelsen redan första dagen, så det känns lite lättare i dag. Har planerat  min lunch också! Det här kommer nog min lunch plånbok att mån bättre av också, lite planerade luncher på jobbet som jag tar med hemifrån varje dag i stället för en sallad för 70:- spänn flera gånger i veckan...

Till lunch i dag får jag:
Lite quionoa
Sallad
Rökt skinka
Keso
Ägg

Mums! ;)

Jag funderar på när jag ska lägga in min goffdag den här veckan, på tors ska vi på julbord med jobbet (finns dock mycket GI på julbord, om man hoppar deserten) på fredag är det lussefika och på söndag är det julbord med familjen...

hmm vi får se hur det blir, tror dock att jag kommer att hålla igen på torsdag, och i stället kanske äta ordentligt på julbordet på söndag med familjen, känns bättre att vänta några dagar till innan jag tar och stoppar i mig nåt med socker i!

Ja söndag får det nog bli en "goffdag" ( om jag nu vill det då, återstår att se ;) kanske kan vara skönt på tredje advent(!!) och allt!


I kväll har jag träning för Ylva, ska bli kul! i går gick han ok., galoppen kändes bra men traven inte riktigt så bra som han kan vara, blev lite springig och på framdelen. Vi får jobba vidare på det i kväll! Känns också alltid mycket roligare att vara i ridhuset på tisdagar då det är flera som tränar, annars är det så ensamt och mörkt :/

Kram

Update kväll:
Mammsen hade gjort supergod middag till mig!
fick köttfärsbiffar med soltorkade tomater, vitlök och fetaost
med avokadosallad med kikärter i till, supergott!

Kommentarer
Postat av: Ankie

Åhh nu inspirerar du mig!!!! Har varit in på din blogg lite då å då å nu när man kommer in hit så har du skrivit massor och om saker jag själv tänkt mkt på (tex köpte jag lite träningsgrejer på vägen till jobbet idag...) så nu banne mig ska jag oxå ta tag i d här å slutta goffa, äta ordentlig mat å inte tjuväta massa mackor osv osv...



Vi får stå i stormen ihop!

kramar

Postat av: Ankie

Åhh nu inspirerar du mig!!!! Har varit in på din blogg lite då å då å nu när man kommer in hit så har du skrivit massor och om saker jag själv tänkt mkt på (tex köpte jag lite träningsgrejer på vägen till jobbet idag...) så nu banne mig ska jag oxå ta tag i d här å slutta goffa, äta ordentlig mat å inte tjuväta massa mackor osv osv...



Vi får stå i stormen ihop!

kramar

2008-12-09 @ 22:35:21
URL: http://www.ankiesen.com
Postat av: Sofie till Ankie

Kul att jag kan inspirera någon annan också!kram

2008-12-10 @ 08:50:33
Postat av: Mickan

Va roligt att få lite diettips av en annan ryttare- det här ska jag absolut följa :-) Själv är jag inne i en 14 dagars detox- har klarat av hälften än så länge & allt känns bra så här långt. Lycka till nu!

2008-12-15 @ 08:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback