Bra pass i morse

I dag gick ridningen riktigt bra, jag är väldigt nöjd:) Sini kändes avspänd och fin i alla gångarter. Jag red också igenom Intermediere 1: an eftersom tävlingen närmar sig. Det gick bra, galoppdelen känns rikigt bra och där är det vi kan ta mest poäng. Skritten med piruetter funkar också bra om han inte blir spänd. I traven får vi kämpa hårdare men slutorna har blivit mycket bättre på senaste tiden och jag vill verkligen att dom ska funka fint i Örebro.

I morse startade jag med en stor frukost bestående av havregrynsgröt och 2st fullkornsmackor:) Jag har sett ett litet mönster i att det har gått som bäst när jag ätit ordentligt nån timme före ridningen (vilket är helt naturligt) måste bli mera noggran med det! Sen är det också helt underbart att rida när man är ledig, man är mera avslappnad och har mycket mera energi och rider helt enkelt bättre, önskar att jag möjlighet till flera lediga dagar i veckan!

Nu är vi sugna på ny tävlingssäsong!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback