Hoppande häst på stubbåker

Hej hej, i går var jag och Sini ut och trimmade lite på stubbåkern, som börjat ersätta ridhuset för tillfället =)

Det kändes fint,  jobbar mer än någonsin med halvhalterna nu och det börjar ge resultat.
Efter lite "tramp" som vi brukar öva ute på, fick jag min nästan en liten luftfärd när Sini helt plötsligt reser sig och hoppar på bakbenen i typ 4-5 språng! (snacka om att få all energi åt fel håll...)

jädra galning säger jag bara, har aldrig vart med om en häst som klarar att hoppa på bakbenen så många språng helt i balans, jag och mamma som också var med var helt chockade, Sini var dock helt cool efteråt och verkade mest tycka att det var roligt att liva upp vardagen lite! får nog ta det lite varligare med trampandet ute nu, bättre att hålla sig innanför fyra väggar och öva kanske!

Har planerat in några fler tävlingar i oktober, ev blir det 2st i Eskilstuna och sen Enköping första helgen i nov, längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback